Copyright © Desigmo 2022 - Wszelkie prawa zastrzeżone

Kontakt:

(+48) 503 780 551

biuro.desigmo@gmail.com

pn-pt: 10:00 - 18:00

Dobór odpowiedniej kolorystki to jeden z tych punktów w projektowaniu, który powinien zostać zlecony profesjonalistom. Kolory pełnią bardzo istotną rolę w naszym życiu i towarzyszą nam od najmłodszych lat. W najmłodszych latach widzimy kolory, jednak nie przywiązujemy uwagi do tego w jaki sposób nasz mózg je odbiera. Od małego uczymy się ich, widzimy je w reklamach, na bilboardach, tablicach, ubraniach, w domu, szkole, pracy, czyli w otaczającym nas świecie. Nie zwracamy uwagi dlaczego wybraliśmy w sklepie bluzę, czy koszulę w danym kolorze, nie zastanawiamy się dlaczego wybraliśmy taki produkt. Jednak za nasze decyzje między innymi odpowiadają kolory danego produktu / lub kolory kampanii marketingowej. Projektowanie szyldów, projektowanie kasetonu, strony internetowe czy inne projektowane grafiki, powinny mieć dobrane kolory względem branży oraz w celu wykorzystania materiałów w działaniach marketingowych. Dlatego przed projektowaniem jakichkolwiek materiałów prosimy zawsze o uzupełnienie briefu: brief

 

W doborze kolorystyki kierujemy się kilkoma aspektami, jednym z nich jest psychologia kolorów czyli oddziaływanie danego koloru na naszą psychikę. Odpowiednio dobrane kolory pomagają klientowi podjąć decyzję o zakupie danego produktu. Zdarza się iż klienci są w stanie kupić produkt, zauważony w reklamie, gazetce, plakacie, w których występuje kolor budzący więź. Ta sama sytuacja dotyczy kolorów użytych w logo, oraz materiałach reklamowych.

 

Kolor czarny: Kolor ten kojarzy się przede wszystkim z elegancją oraz prestiżem. Projekty z użyciem koloru czarnego stosowane są do wysokiej jakości produktów, często luksusowych oraz klasy premium. Świetnie komponuje się z kolorem złotym. Znane firmy, które użyły koloru czarnego w logo to między innymi: Zara, Sinsay. Bardzo duży odsetek firm ma w pełni jednokolorową wersję logo lub wersje w kolorze czarnym do użytku na jasnych materiałach reklamowych.

 

Kolor niebieski: Kojarzony jest z wodą, często ze stablizacją. Jest to kolor budzący zaufanie i budujący pewność. Dużymi markami, które wykorzystały kolor niebieski to np.: Twitter, Facebook, Samsung (swego czasu niebieska elipsa pod tekstem), Skype, Nokia.

 

Kolor żółty: Kojarzony jest z radością i przyjaźnią. Jest odbierany pozytywnie, optymistycznie. Bije od niego energia. Używany jest również jako kolor do ostrzegania. Dobrze sprawdza się w odważnych kompozycjach z dużym kontrastem, np. żółty, biały, czarny. Kolor żółty wykorzystały marki takie jak: Mcdonalds, część logo Ikea, Inpost i inni.

 

Kolor pomarańczowy: Kojarzony w dużej mierze z dynamiką, pewnością siebie i osiąganiem wyznaczonych celów. Marki które wykorzystały kolor pomarańczowy na rynku to: Orange, Allegro, CCC, Multimedia.

 

Kolor czerwony: Jest bez wątpienia najbardziej krzykliwy i najbardziej rzucającym się kolorem w projektach graficznych. Głównie kojarzy się z ciepłem, energią, działaniem. Użycie tego koloru można spotkać na materiałach reklamowych oraz często jako podkreślenie mocy w call to action.

 

Kolor zielony: Kojarzony jest przede wszystkim z naturą oraz produktami eco. Kolor zielony kojarzony jest z zaufaniem, bezpieczeństwem, czasem z nadzieją. Skorzystały z tego koloru firmy takie jak: Acer, BP, Tymbark, Starbucks, whatsapp.

Dobór i znaczenie kolorów w projektowaniu szyldów, stron internetowych i projektów graficznych

28 grudnia 2021

Powrót do listy

Potrzebujesz darmowej wyceny?

Uzupełnij formularz